Päivi Reinikka-Uitto
Puheterapeutti, FM
Hyvä ja luottamuksellinen terapiasuhde lapsen ja terapeutin välillä on lähtökohta onnistuneeseen puheterapiaan. Puheterapiahetken pitää olla rauhallinen ja turvallinen tilanne, jossa uusien asioiden yrittäminen on lapselle mahdollista. Kannustaminen on tärkeää, jotta lapsi saa tunteen, että hän pystyy tekemään vaikealtakin tuntuvia asioita. Onnistumisen tunne motivoi yrittämään lisää. Yhteistyö lapsen lähiympäristön kanssa on olennaista kuntoutuksen tavoitteiden saavuttamiselle. Kuntoutuksen tavoitteet asetetaan kuntoutusjakson alussa yhdessä läheisten kanssa siten, että ne ovat saavutettavissa, kun puheterapeutti toimii yhdessä lapsen lähiympäristön kanssa.
Työskentelen päiväkoti- ja kouluikäisten lasten ja nuorten parissa. Erityisiä mielenkiinnon kohteitani ovat kehityksellisen kielihäiriön ja puheen ymmärtämisen kuntouttaminen sekä kaksi- ja monikielisyyden tuomat haasteet. Jatkuva kouluttautuminen ja ammattitaidon ylläpitäminen ovat minulle tärkeitä.
Ydinosaaminen
- Kaksi- ja monikielisyys
- Kielellinen vaikeus
MUU KOKEMUS JA KIINNOSTUKSEN KOHTEET
- AAC
- Kommunikoinnin ja vuorovaikutuksen pulmat
- Lukivaikeus
- Viivästynyt puheen- ja kielenkehitys
MENETELMÄT JA KOULUTUKSET
- Lukikoulutus puheterapeuteille
- Oral Placement Therapy: A Three-Part Treatment Plan (OPT 1)
- Vuorovaikutus kuntouttajana ja kuntoutuksen kohteenaohteena
- Myofunktionaalisen ajattelun perusteita puheterapeuteille
- Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla -työpaja osa II
- Motivaatio ja minäpystyvyys – kuntoutumisen mahdollistajat
- Äänteellisten taitojen vakiintumiseen liittyviä näkökulmia lapsen puheen kuntoutuksessa
- Syömisen kuntoutus
- Monikieliset lapset kuntoutuksessa
- Voimauttavan vuorovaikutuksen perusteet
- Monikielisten lasten kuntoutus ja vanhempien ohjaaminen
- Oral Placement Therapy: A Sensory-Motor Approach To Apraxia Of Speech
- Haastavasti käyttäytyvän lapsen terapiakuntoutus
- Pivotal Response Treatment (PRT)
- Kommunikaation kolmio ja kulmakivet
- Oral Placement Therapy: A Three-Part Treatment Plan (OPT 1)
- Oral Placement Therapy: A Sensory Motor Approach (LEVEL 1)
- Oral Placement Therapy: Feeding Therapy – A Sensory Motor Approach
- Puheen ymmärtämisen kuntoutus lapsilla ja nuorilla -workshop
- Lasten äänteellisten pulmien kuntoutus
- Picture Exchange Communication System 1 (PECS)
- Introduction to PROMPT: Technique
- Kättä pidempää – helppojen apuvälineiden käyttö puheen kuntoutuksessa
- Lasten kerrontataitojen arviointi ja kuntoutus
Toimipiste
- Tampere. Postitorvenkatu 16.
- Asiakaskäynnit: Tampereen lähialueet
Yhteystiedot
- 050 911 7890
- paivi.reinikka-uitto (at) cognimed.fi
Kysy hoidosta terapeutiltamme henkilökohtaisesti.
Ajanvaraus
- 010 504 9200
- info (at) cognimed.fi
Voit myös ottaa yhteyttä chatissa (sivun oikeassa alareunassa).